WELKOM BIJ BLOQQ!
  • Gemakkelijk bestellen
  • bestelling onder 59,95 euro -> 6,95 euro verzendkosten
  • Veilig betalen met IDEAL of betalen bij afhalen

LET OP: AFWIJKENDE LEVERTIJD

De meeste producten van deze site hebben een productietijd van +- 4 weken. Sinds 31-3-2020 is er een nieuwe website, daarbij staat nog dat producten op voorraad zijn. Dat is een fout omdat de software standaard aangeeft dat een ingeschakeld artikel altijd op voorraad is. Dat is dus niet het geval! 

Klik op het onderwerp hieronder om direct naar de informatie te gaan:

BESTELLEN:

Hoe plaats ik een bestelling op de site?

1.     Indien u een product uit onze webshop wilt bestellen gaat u naar het artikel van uw keuze en klikt u op 'in winkelwagen'. Als u nog meer artikelen wilt bestellen, klikt u op ‘verder winkelen’. Bent u klaar, klik dan op ‘naar winkelwagen.
2.     In uw winkelwagen heeft u de gelegenheid om het aantal te wijzigen of artikelen te verwijderen uit de winkelwagen. Indien u klaar bent met winkelen en de bestelling wilt plaatsen klikt u op ‘bestelling afronden’.
3.     Vervolgens komt u bij het scherm waar wij u vragen uw persoonlijke gegevens in te vullen en een betaalmethode te kiezen. U kunt hier ook een afwijkend afleveradres aangeven. Vervolgens klikt u ‘bestelling afronden’.
4.     Als laatste vragen wij u de bestelgegevens nog een laatste keer te controleren, alvorens de bestelling definitief te plaatsen. Indien alle gegevens juist zijn accepteert u de voorwaarden en klikt u op ‘bestelling afronden’.
5.     Indien u hebt gekozen voor ‘Overboeking’ is uw bestelling geplaatst en ontvangt u de betaalgegevens per e-mail. In het geval van alle overige betaalmethoden wordt u nu eerst doorgestuurd naar de geselecteerde betaalpagina. Zodra u uw betaling hebt afgerond, is uw bestelling geplaatst. U ontvangt zo direct een bevestigingsmail (dit is tevens uw factuur).

Kan ik telefonisch bestellen?
Lukt het niet om uw bestelling via de site te plaatsen of heeft u nog vragen, dan kunt u natuurlijk altijd contact met ons opnemen op telefoonnummer 0412-486230 (lokaal tarief). Uiteraard helpen wij u graag bij het plaatsen van uw bestelling.

Hoe weet ik of mijn bestelling is geplaatst?
Als u een bestelling via de site plaatst, ontvangt van ons een bevestigingsmail (dit is tevens uw factuur). Mocht u deze niet hebben ontvangen, dan kan het zijn dat uw bestelling waarschijnlijk niet goed is doorgekomen. Ook kan het zijn dat u bij een betaling met Ideal te snel op het kruisje heeft geklikt waardoor Ideal geen betalingsbevestiging heeft teruggekoppelt en er dus niet automatisch een e-mail naar u wordt verzonden. Twijfelt u, dan kunt u altijd even contact met ons opnemen en bellen met 0412-486230(lokaal tarief) of mailen naar info@Bloqq.nl

Bestellen en afleveren in het buitenland:
Bloqq verstuurt de door u bestelde artikelen ook naar het buitenland.
Woont u in het buitenland, neem dan vrijblijvend contact met ons op voor de mogelijkheden, betaalgegevens en verzendkosten. Voor verzending naar Belgie gelden dezelfde verzendkosten als Nederland.
 
BTW bij intracommunautaire levering:
Het is mogelijk om vanuit het buitenland zonder BTW te kopen. Dit dient u via de mail aan te vragen en kan niet via de webshop.
De webshop is een internetwinkel die openbaar toegankelijk is (voor consumenten). Het is het daarbij verplicht om BTW in rekening te brengen, ook als er sprake is van levering vanuit Nederland naar Belgie omdat wij wettelijk verplicht zijn uw BTW vrijstelling vóóraf te controleren. Er is dus géén sprake van een account aanvragen waarbij uw bedrijf eerst geverifieerd word. Bent u aangemerkt als ondernemer en BTW- plichtig in Belgie, en wenst u gebruik te maken van de verlegde BTW-regeling, dan kunt u uitsluitend bestellen via de e-mail en om een nul-BTW factuur vragen voor een intracommunautaire levering. Uw bestelling zal dan via de e-mail worden behandeld.
 
De software van de webshop is niet in staat om consumenten die willekeurige cijfers of een tel.nummer in het veld van het BTW nummer invullen te herkennen noch het verschil tussen bedrijven die géén BTW-aangifte doen en die dat wel doen. daarom kunt u bij mij niet via de site zonder BTW bestellen.
Indien u toch via de site bestelt, betaalt u de 21% BTW. Deze kunt u dan wel zelf terugvragen in de betreffende box bij uw belasting/btw aangifte(box: leveringen/diensten uit landen binnen de EU) of middels een formulier, wanneer u het al eerder terug wilt ontvangen. De Belastingdienst ziet dit als voorbelasting en zal dit aftrekken van het totaal bedrag. Het nettoresultaat van buitenlandse inkopen op uw btw-aangifte is dus nul.
 
Het is niet mogelijk om te bestellen en af te rekenen om vervolgens de BTW terugbetaald te krijgen. Dit omdat er bij de online betaalopties BTW vermeld staat over bedragen (bijv. bij paypal of creditcard: betaal ik u 21% terug dan registreert paypal/creditcard nog steeds BTW over het resterende bedrag). Ook klopt de factuur niet meer.  I.v.m. Europese wetgeving omtrent illegale financiering en witwassen  werk ik niet mee om u toch op deze wijze terug te betalen.  Bestellen zonder BTW  -> altijd vooraf aanvragen!
 
Regelmatig komt het voor dat een Belgische klant particuliere gegevens opgeeft en bijv. mijn zijn/haar privé paypal account betaald. Daarna stuurt betreffende klant een mail met bedrijfsgegevens en wil de BTW terug. Dit is niet uit te leggen bij de belasting dienst en kan als fraude gezien worden. Regelgeving van de belastingdienst wordt zéér formeel toegepast en de boetes zijn hoog. Ik werk hier daarom niet aan mee.
 
Afhalen met 0% BTW  kan ook. Indien u namens een Belgisch bedrijf koopt dat BTW plichtig is, maar de goederen zelf komt afhalen is een factuur met verlegde BTW uitsluitend mogelijk indien u een exportverklaring opstelt en ondertekend. De belastingdienst wil dit als bewijs dat de goederen daadwerkelijk het land verlaten, anders geldt er alsnog 21% belasting. Het is niet mogelijk goederen af te halen en daarna BTW terug te vragen. U dient dit vooraf aan te geven en een ondertekende exportverklaring mee te nemen.

BETALEN

Hoe kan ik betalen?
U kunt er voor kiezen om uw bestelling vooraf te betalen of voor betaling bij aflevering/ophalen.
  1. Als u voor vooruitbetaling kiest:
    - betaald u rechtstreeks via uw bank d.m.v. IDEAL (ook met Maestro credit card)
    - betaald u met PayPal.
    - kiest u voor overschrijving waarna u zelf het bedrag overmaakt naar onze bankrekening.
    De bestelling wordt dan z.s.m. verzonden zodra uw betaling is ontvangen.
  2. U kunt het product uiteraard ook kosteloos komen afhalen. Kies dan voor de optie ''overschrijving'' en maak met ons een afspraak wanneer u het product komt afhalen.
  3. Betalen bij aflevering: indien u producten onder rembours laat verzenden betaald u de kosten van het product aan de deur. De kosten voor de rembourszending dienen wel vooruit te worden voldaan zodat wij zeker weten dat uw bestelling serieus is.

Factuur:
Als u voor een bestelling onder vooruitbetaling heeft gekozen, ontvangt u de factuur direct per mail zodra u uw bestelling op de site heeft afgerond. Voor alle andere betaalmogelijkheden geldt dat u de factuur per mail ontvangt, zodra wij uw betaling hebben ontvangen.
De factuur geldt tevens als uw garantiebewijs.
Heeft u geen bevestigingsmail ontvangen van uw bestelling en betaling? (bijv. omdat uw computer vastliep tijdens het afronden van de bestelling). Dan kan het zijn dat uw bestelling niet geplaatst is. Bij twijfel kunt u altijd contact met ons opnemen.


BEZORGING

levertijd
Is uw bestelling geplaatst en is de betaling door ons ontvangen, dan zorgen wij ervoor dat het product zo spoedig mogelijk bij u wordt aangeboden. Bloqq streeft ernaar om zo veel mogelijk producten op voorraad te houden en binnen 1 week te verzenden. Sommige artikelen, zoals handgemaakte armaturen van Hala of serviceartikelen zoals los glas, zijn gebonden aan een langere levertijd (zie de productomschrijving bij het artikel). Zodra uw bestelling compleet is sturen wij de goederen direct op. Is een product (tijdelijk) niet leverbaar dan halen wij deze in principe uit onze webshop gedurende die periode of passen de levertijd in de productomschrijving aan. Mocht een product desondanks toch onverwachts een langere levertijd hebben, dan  nemen wij contact met u op en behoud u het recht de bestelling te annuleren.

bezorgservice
De meeste armaturen versturen wij met TNT post (PostNL). Indien u niet aanwezig bent zullen zij het pakket bij uw buren afleveren of op het postkantoor waar u het met het afhaalbewijs kunt afhalen. Het is bij TNT post helaas niet mogelijk om aan te geven dat het pakket niet bij de buren afgegeven  mag worden. Is het pakket afgeleverd bij het postkantoor en haalt u het pakket niet binnen 2 weken af, dan zal het pakket geretourneerd worden aan Bloqq. Eventuele kosten hiervoor worden aan u doorberekend.
U kunt na verzending de pakketcode aanvragen waarmee u het pakket via www.tracktrace.nl kunt volgen.
Het is bij TNT post niet mogelijk aan te geven op welke dag er kan worden afgeleverd. TNT post levert het pakket  alleen doordeweeks af.
Besteld u vanaf  59.95 euro? Dan is de verzending gratis. Voor bestellingen onder dat bedrag rekenen wij 6,95 euro.

Bezorging door specialist
Sommige armaturen zijn niet geschikt om per pakketpost  te versturen. Hiervoor schakelen wij een gespecialiseerd transportbedrijf in dat het armatuur zorgvuldig vervoert of wij maken met u een afspraak om deze zelf bij u te bezorgen. De extra kosten van  35,- euro die hiervoor gemaakt worden ontvangt u van ons als korting. Wij maken met u een afspraak wanneer dit product bij u zal worden aangeboden.
Wij gaan ervan uit dat u dan ook daadwerkelijk aanwezig zult zijn. Indien u niet aanwezig bent op de afgesproken datum zijn wij genoodzaakt de transportkosten bij u in rekening te brengen.


RETOURNEREN

Het kan zijn dan u een artikel wilt retourneren omdat het bijvoorbeeld niet bevalt of u wilt afzien van de aankoop.
Artikelen mogen binnen 14 dagen na aankoop worden geretourneerd. U krijgt dan het bedrag teruggestort . De verzendkosten voor het terugsturen van een product komen voor uw eigen rekening evenals het risico voor het verzenden. De artikelen die wij verkopen zijn gevoelig: u dient daarom voor een adequate verpakking te zorgen. Het product dient in de originele staat te worden geretourneerd en zal bij retourneren gecontroleerd worden op wijzigingen aan het product. U dient een retour altijd van te voren aan ons door te geven.

Maatwerk lampenkappen:
Alle stoffen lampenkappen worden speciaal op bestelling met de hand gemaakt. Deze vallen onder maatwerk en kunnen niet zonder overleg geretourneerd worden. Laat u voor uw bestelling adviseren of u de juiste maat en stof besteld. Wij adviseren u hiervoor langs te komen bij één van onze winkels in Breda of Oss. Bent u desondanks niet tevreden met de ontvangen kap, neem dan altijd eerst contact met ons op en wij helpen u graag met het zoeken naar een oplossing of alternatief.

Ik heb niet het juiste artikel ontvangen of het artikel is beschadigd.
In het geval dat u het verkeerde artikel geleverd heeft gekregen of het door u bestelde artikel beschadigd is aangekomen verzoeken wij u hier binnen 3 dagen telefonisch melding van te maken.
U kunt het artikel terugsturen naar Bloqq. Daarna zullen wij z.s.m. het juiste artikel naar u toesturen, zonder hiervoor opnieuw kosten te berekenen. Wilt u toch afzien van de koop, dan zijn de gemaakte kosten voor uw eigen rekening.

Naar welk adres kan ik artikelen terugsturen?
U kunt artikelen retourneren aan:
Bloqq / Lichtpunt NL
Charles Petitweg 7-A8
4827 HJ  Breda
Nederland

Retourformulier kunt u hier downloaden: -->> Retourformulier <<-- Het retourformulier is niet verplicht maar wel handig zodat wij voor u de retourzending zo snel mogelijk kunnen afhandelen.


Wanneer ontvang ik mijn geld terug?
Zodra wij het artikel in ongeschonden staat hebben ontvangen wordt bekeken of u het juiste artikel heeft teruggezonden en er geen wijzigingen aan zijn gemaakt. Vervolgens maken wij het aankoopbedrag over. Uiterlijk 14 dagen na ontvangst van het artikel door Bloqq

Garantie:
Op alle armaturen krijgt u 1 jaar garantie. Op veel van onze producten krijgt u zelfs een garantietermijn van 2 jaar of langer. Mocht er zich toch een defect voordoen binnen die periode dan verzoeken wij u contact met ons op te nemen. Wij zullen u verzoeken het defecte artikel in te leveren en stellen vast of het artikel gerepareerd kan worden. De kosten voor reparatie neemt Bloqq voor rekening. Kan het artikel niet gerepareerd worden dan ontvangt u een vervangend exemplaar. De garantie is afhankelijk van de manier waarop u het artikel gebruikt. Raadpleeg onze algemene voorwaarden voor de garantie. Bij garantie dient u het aankoopbewijs te overleggen, wij verzoeken u dan ook dit zorgvuldig te bewaren gedurende de garantieperiode.
Lichtbronnen zijn wettelijk uitgesloten van garantie omdat het gebruik hiervan niet gecontroleerd kan worden. Los verkochte lichtbronnen die niet gesealed zijn worden door ons van te voren gecontroleerd op breuk en werking. Vaak worden lichtbronnen als service, zodat de aankoop geen extra hoge kosten met zich meebrengt, bij een armatuur geleverd, hierop zit geen garantie.